Przyjmowanie i załatwianie spraw
ARCHIWUM PAŃSTWOWE W ŁODZI
- KANCELARIA (pl. Wolności 1)
Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00.
- CZYTELNIA (al. Kościuszki 121)
Czytelnia czynna jest w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godzinach 9.00-15.00.
We wtorki w godzinach 9.00-18.00.
W miesiącach lipiec-sierpień nie będą obowiązywać godziny dyżurów popołudniowych.
- SKARGI I WNIOSKI (pl. Wolności 1)
Dyrektor Archiwum Państwowego w Łodzi przyjmuje skargi i wnioski we wtorki w godzinach 13.00-15.00.
- INNE SPRAWY
Archiwum Państwowe w Łodzi pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.
ARCHIWUM PAŃSTWOWE W ŁODZI ODDZIAŁ W SIERADZU
Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-14.30.
Czytelnia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00.
Od 1 stycznia 2014 r. wszelkie należności powinny być wnoszone wyłącznie w formie przelewu.
Wpłaty za usługi związane z wyszukiwaniem i kopiowaniem materiałów archiwalnych, wydawnictwa, oraz inne wpłaty stanowiące dochody bużetowe należy wnosić wyłącznie na rachunek bankowy:
Archiwum Państwowe w Łodzi
Plac Wolności 1, 91-415 Łódź
NBP O/O Łódź
Dla przelewów wewnątrz kraju:
Nr rachunku: 53 1010 1371 0024 2422 3100 0000
Dla przelewów z zagranicy: SWIFT CODE: NBPL PLPW
IBAN: PL 53 1010 1371 0024 2422 3100 0000
Podstawa: Zarządzenie Nr 25 Dyrektora Archiwum Państwowego w Łodzi z dnia 13 grudnia 2013 r.
Obsługa osób mających trudności w komunikowaniu się
W celu nawiązania kontaktu z Archiwum osoby mające trudności w bezpośrednim komunikowaniu się mogą skorzystać z następujących zdalnych środków komunikacji:
- poczta elektroniczna: kancelaria@lodz.ap.gov.pl
- faks: 42 632-02-11
Obsługa osób z dysfunkcjami ruchu
- Kancelaria Archiwum mieści się przy pl. Wolności 1, na parterze
Czytelnia przy al. Kościuszki 121 mieści się na parterze, do budynku prowadzi podjazd dla niepełnosprawnych, w obiekcie jest osobna toaleta przystosowana do korzystania przez osoby niepełnosprawne.
Elektroniczna skrzynka podawcza APŁ jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Adres platformy: https://epuap.gov.pl/wps/portal
Aby złożyć dokument za pośrednictwem platformy ePUAP prosimy skorzystać z formularza "Pismo ogólne do podmiotu publicznego".
(należy wcześniej zalogować się do platfory ePUAP)
Adres skrzynki podawczej dla systemów EZD:
/d13io3g6ae/SkrytkaESP
UWAGA!
W celu złożenia pisma (wniosku) do Archiwum Państwowego w Łodzi za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej konieczne jest uprzednie założenie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
Założenie konta przebiega obecnie w dwóch etapach (założenie konta i "założenie organizacji"), ponieważ zgodnie z wymaganiami ePUAP konieczne jest powiązanie konta z "organizacją". UWAGA! Przez termin "organizacja" w tym przypadku rozumie się instytucję lub osobę fizyczną.
Po założeniu konta dokumenty elektroniczne należy przygotować za pomocą formularza udostępnionego na platformie ePUAP i podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym z ważnym certyfikatem. Możliwe jest dodawanie załączników w formatach plików: DOC, ODT, RTF, PDF, XLS, SXC, TXT, JPG, TIF, GIF, ZIP, TAR.
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego dokumentu utworzonego za pomocą formularza nie może przekroczyć 3 MB.
Wnioski zawierające złośliwe oprogramowanie nie będą rozpatrywane.